ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ:

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

ΓΙΑΤΙ ΣΚΕΠΑΣΤΗΚΕ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ;

 ΠΟΙΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΞΑΝΑΘΑΦΤΗΚΑΝ;








ΠΗΓΗ https://www.facebook.com/groups/591299301243913/permalink/1281019032271933

ΤΟ ΘΑΨΙΜΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΗΣ

ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΣΕ ΧΩΡΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΩΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ!

ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ “ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ” ΟΠΩΣ Ο κ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ ΚΑΙ “ΑΡΧΑΙΟΦΥΛΑΚΩΝ” ΟΠΩΣ Ο κ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
ΘΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΧΩΡΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΤΑ ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ
ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΗΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΡΩΜΑΙΟ-ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ, ΕΝΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΘΩΜΑΝΙΚΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΠΡΑΓΑΝΔΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΘΡΟ Ο “ΑΡΧΑΙΟΦΥΛΑΚΑΣ” ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΖΕΙ ΤΟ ΧΩΡΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΩΣ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΑΦΟΥ ΕΘΑΨΑΝ ΤΑ ΕΡΕΙΠΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ & ΒΑΡΔΑΝΤΩΝΗ.
ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΧΩΡΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2020





ΟΜΩΣ Ο ΣΤΡΑΒΩΝΑΣ, Ο ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ
ΟΧΙ ΡΩΜΑΪΚΕΣ, ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΝΕΤΙΚΕΣ ΟΠΩΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ.

ΣΤΡΑΒΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ
“Κυδωνία δ' επί θαλάττη μεν ίδρυται βλέποντα προς τη Λακωνικήν, διέχει δ' εκατέρας το ίσον της τε Κνωσσού και της Γόρτυνος οίον οκτακοσίας σταδίους, Απτέρας δε ογδοήκοντα, της ταύτη δε θαλάττης τετταράκοντα.
Απτέρας δε επίνειόν εστί Κίσαμος, προς εσπέραν δ' όμορα τοις Κυδωνιάταις Πολυρρήνιοι, παρ' οις έστι το της Δικτύννης ιερόν, απέχουσι δε της θαλάττης τριάκοντα σταδίους, Φαλασάρνης δε εξήκοντα, κωμηδόν δ΄ ώκουν πρότερον, ειτ' Αχαιοί και Λάκωνες συνώκησαν τειχίσαντες ερυμνόν χωρίον βλέπον προς μεσημβρίαν.
Των δ' υπό Μίνω συνωκισμένων τριών την λοιπήν (Φαιστός δ' ην αύτη) κατέσκαψαν Γορτύνιοι της μεν Γόρτυνον διέχουσαν εξήκοντα, της δε θαλάττης είκοσι, του δε Ματάλου του επινείου τετταράκοντα, την δε χώραν έχουσιν οι κατασκάψαντες. Γορτυνίων δ' εστί και το Ρύτιον συν τη Φαιστώ, “Φαιστόν τε Ρύτιόν τε”. Εκ της Φαιστού τον τους καθαρμούς ποιήσαντα δια των επών Επιμενίδην φησίν είναι ο Λισσήν δε της Φαιστίας...”
ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ
Κρήτης νήσου θέσις
Βορείας πλευράς περιγραφή
“Ηράκλειον, Πάνορμος, Απολλωνία, Κύταιον, Δίον άκρον, Παντομάτριον, Ρίθυμνα, Αμφιμαλής κόλπος, Δρέπανον άκρον, Μινωία, Πύκτου ποταμού εκβολαί, Κυδωνία,
ΚΙΣΑΜΟΝ ΑΚΡΟΝ (μοίρες νβ΄<΄΄ λε), Δικτυνναίο, Ψάκον άκρον,
ΚΙΣΑΜΟΣ ΠΟΛΙΣ (μοίρες νβ΄γ΄ιβ΄΄ λδ΄<΄΄ δ΄΄).
ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ, ΧΡΟΝΙΚΟΝ
“-Από Μύλης επί τον Τρήτον στάδιοι ν΄ ακρωτήριον έστι τετρημένον, κατάκρημνον της Κρήτης.
-Από του Τρήτου εις Αγνείον στάδιοι ν΄, λιμήν έστιν έχων ιερόν Απολλώνος, έστι δε εσώτερος κόλπος και καλείται Μυρτίλος και ύδωρ έχει.
-Από Αγνείου εις Κίσαμον σταδίοι π΄, πόλις εστίν εν κόλπω κειμένη, εστί δε λιμήν έχει και ύδωρ.
-Από Κισάμου επί την Τύρον στάδιοι κε΄, ακρωτήριόν εστί υψηλόν κατάδενδρον, βλέπει προς άρκτον.
-Από την Τύρον επί το Δικτυνναίον σταδίοι π΄, όρμος εστίν και αιγιαλός.
-Από του Δικτυνναίου επί την Κοίτην στάδιοι ρο΄, νήσος έστιν, έχει όρμον και ύδωρ, βλέπει προς την Κρήτη προς άρκτον.
-Από του Ακοιτίου εις Κυδωνίαν στάδιοι ξ΄, πόλις εστίν, έχει λιμένα και εις την είσοδον βράχη έχει.
-Από Κυδωνίας εις Απτέραν περιπλέεται στάδιοις ρν΄, πεζή δε μίλια ρκ΄, ο τόπος Μίνω καλείται, εις ον κείνται νήσοι τρεις, αι καλούνται Λευκαί.
-Από της Μίνως εις Αμφιμάτριον στάδιοι ρν΄, ποταμός έστι και λιμήν περί αυτόν παραχειμαστικός και πύργον έχει...”
Ο ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΡΡΗΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ
“Όρη δε εστίν επίσημα εν τη Κρήτη τα τε καλούμενα Λευκά όρη, και η Ίδη όρος, και η Δίκτη όρος
Πόλεις δε εισιν εν τη Κρήτη μεσόγειοι αίδε,
ΠΟΛΥΡΡΗΝΙΑ (μοίρες νβ΄γ΄΄λδ΄<΄΄δ΄΄),
Άπτερα, Υρτανία, Λάππα, Σούβριτα, Ελευθεραί, Γόρτυνα, Πάννονα, Κνωσός, Λύκτος.
Νήσοι δε παράκεινται εν τη Κρήτη η τε Κλαύδος νήσος, εν η πόλις και Λητώ νήσος και η Δία, η Κίμωλος νήσος και η Μήλος νήσος...”
ΠΟΛΥΡΡΗΝΙΑ
ΣΤΡΑΒΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ
“Πολυρρηνία πόλις Κρήτης από του πολλάς ρήνεα, τουτέστι πρόβατα έχει, ο πολίτης Πολυρρήνιος”.
Ο ΣΚΥΛΑΞ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΠΛΟΥ
“ΚΡΗΤΗΣ ΘΕΣΙΣ
Ως ακρωτηρίω εστί πρώτη πόλις προς ήλιον δυόμενη προειρημένη Φαλασάρνα και λιμήν κλειστός, Πολυρρήνια και διήκει από βορέου προς νότον”

ΑΛΛΑ ΟΙ “ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ” ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΝΘΙΑ ΤΕΓΟΥ
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ ΤΗΝ ΕΧΤΙΣΑΝ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ!

ΥΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ
ΜΑΡΙΝΑ Κ.

Αρχαιολογικό Μουσείο Κισάμου
Περιγραφή
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Κισάμου, ανήκει διοικητικά στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων και στεγάζεται στο κτίριο του παλαιού Ενετοτουρκικού Διοικητηρίου, εντός του κάστρου του Καστελίου Κισάμου.

Η έκθεση του Μουσείου αναπτύσσεται στο ισόγειο και στον όροφο του κτιρίου και παρέχει μια διαχρονική εικόνα της ιστορίας της ευρύτερης περιοχής της Κισάμου από την προϊστορική εποχή μέχρι και την ύστερη αρχαιότητα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη ρωμαϊκή πόλη της Κισάμου, στην οποία είναι αφιερωμένος ο όροφος.

Τα ευρήματα παρουσιάζονται με χρονολογική σειρά κατά ανασκαφικά σύνολα και κατά θεματικές ενότητες. Η έκθεση υποστηρίζεται από εποπτικό υλικό, ενώ διατίθεται ηλεκτρονική παρουσίαση με έρευνα και τεκμηρίωση γύρω από τον πλέον καταστροφικό σεισμό της αρχαιότητας, το 365 μ.Χ., που έπληξε την Κρήτη και ισοπέδωσε την Κίσαμο
Συντάκτης
Ευανθία Τέγου, Νεκτάριος Πατεράκης, αρχαιολόγοι

ΠΗΓΗ http://odysseus.culture.gr/h/1/gh151.jsp?obj_id=3465
 

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ ΟΙ “ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ”
ΕΥΑΝΘΙΑ ΤΕΓΟΥ ΚΑΙ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ
ΤΟΝΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΕΝΕΤΟΤΟΥΡΚΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΤΙ ΔΙΝΕΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΡΩΜΑΪΚΗ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
(ΑΦΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΘΑΒΟΥΝ ΟΤΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ)
Ενότητες της Έκθεσης
 
ΙΣΟΓΕΙΟ
Αίθουσα 1: Η έκθεση αρχίζει με ένα γενικό χρονολογικό πίνακα και χάρτη με τις αρχαιολογικές θέσεις που παρουσιάζονται μέσα από τα εκθέματα. Ακολουθεί η παρο υσίαση της μινωικής εποχής με ευρήματα από τις ανασκαφές στα Νοπήγεια.
Αίθουσα 2: Παρουσιάζονται ευρήματα των γεωμετρικών χρόνων και δίνεται έμφαση στην ιστορική εξέλιξη των σημαντικότερων πόλεων-κρατών την δυτικής Κρήτης, την Πολυρρήνια και τη Φαλάσαρνα, πόλεις που άκμασαν στους ελληνιστικούς χρόνους.
Αίθουσα 3: Συνεχίζεται η παρουσίαση των ελληνιστικών χρόνων με κεραμικά ευρήματα από μη αυτόνομες πόλεις και οικισμούς της ευρύτερης περιοχής. Χαρακτηριστικά δείγματα της κεραμικής παραγωγής της δυτικής Κρήτης είναι οι μεγάλοι αμφορείς με μαύρο γάνωμα και επίθετα ανάγλυφα εμβλήματα κατασκευασμένα με μήτρα. Στην ίδια αίθουσα εκτίθενται ελληνιστικές επιγραφές και στη συνέχεια το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής γλυπτών της περιοχής της Κισάμου, έργα κυρίως της ρωμαιοκρατίας.
Στο χώρο του ανελκυστήρα, κάτω από το κλιμακοστάσιο, διατηρείται στη θέση του μέρος της ανασκαφής ρωμαϊκού λουτρού, πάνω στο οποίο είχε ανοικοδομηθεί το Μουσείο κατά την Ενετοκρατία.

ΟΡΟΦΟΣ
Ολόκληρος ο όροφος είναι αφιερωμένος στην πόλη της Κισάμου και στα ευρήματα των πολυπληθών ανασκαφών της. Η έκθεση αρχίζει από το χώρο του κλιμακοστασίου όπου υπάρχει πληροφοριακό υλικό και στη συνέχεια παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά δείγματα τοιχογραφιών και ένα τραπεζοφόρο.
Αίθουσα 4: Η μεγαλύτερη αίθουσα του Μουσείου είναι αφιερωμένη στην παρουσίαση των αστικών επαύλεων της ελληνορωμαϊκής Κισάμου. Εδώ μπορεί να θαυμάσει κανείς ψηφιδωτά δάπεδα, ένα δείγμα opus sectile, ένα ηλιακό ρολόϊ, τραπεζοφόρα και γλυπτά.
Αίθουσα 5: Η έκθεση της αίθουσας εστιάζεται στην οικονομία της πόλης μέσα από τη νομισματική κυκλοφορία και τους κρυμμένους θησαυρούς αλλά και τις εμπορικές σχέσεις της με βάση τους αμφορείς, ντόπιους και εισαγόμενους, με ανάλογο εποπτικό υλικό.
Αίθουσα 6: Παρουσιάζεται η βιοτεχνική παραγωγή μέσα από τα ανασκαμμένα κεραμικά αλλά και μεταλλευτικά εργαστήρια και τα αντικείμενα της καθημερινής ζωής, κυρίως από ευτελή υλικά, πηλό, μέταλλο, οστό. Σε ειδική προθήκη επιχειρείται να δοθεί μία εικόνα της βιβλικής καταστροφής της πόλης από το σεισμό του 365 μ.Χ.
Αίθουσα 7: Παρουσιάζονται τα νεκροταφεία της πόλης, μέσα από τις μέχρι τώρα ανασκαφές. Εκτίθονται κτερίσματα από τάφους της πρώιμης περιόδου της Κισάμου (γυναικεία ταφή του 4ου αι. π.Χ.), της ρωμαιοκρατίας, όπου ανήκει το μεγαλύτερο μέρος των ταφικών ευρημάτων, καθώς και των παλαιοχριστιανικών χρόνων.
“Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη ρωμαϊκή πόλη της Κισάμου, στην οποία είναι αφιερωμένος ο όροφος”.
Ευανθία Τέγου, Νεκτάριος Πατεράκης, αρχαιολόγοι

ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΙ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ “ΙΣΤΟΡΙΑΣ” ΤΟΥΣ.
ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ “ΜΙΝΩΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΙΝΩΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ” ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ ΕΒΑΝΣ.
ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΝΟΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΙΝΩΙΤΕΣ ΤΟΥ ΕΒΑΝΣ.
ΜΕΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ -ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ!
(ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ “ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ”, ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΖΟΥΣΑΝ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ “ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ” - ΛΕΝΕ “ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ” ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ “ΕΛΛΑΔΑ”)
ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΗΤΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ “ΗΤΑΝ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ”!
(ΟΣΟ “ΦΙΛΙΚΟΙ” ΗΤΑΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΣΤΟΝ Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΣΟ ΦΙΛΙΚΟΙ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΪΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΤΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΝ ΤΙΠΟΤΑ ΟΡΘΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ).
ΕΔΩ Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΑΤΕΡΑΚΗ:
Μουσείο Κισάμου – Πολυρρήνια και η εκδρομή της Εκπαιδευτικής Εταιρίας Χανίων
“...Μετά από μια σύντομη ενημέρωση για την ιστορία του κτηρίου που στεγάζει το αρχαιολογικό Μουσείο, άρχισε η ξενάγηση στα εκθέματα. Στο Μουσείο ανά αίθουσα τα αντικείμενα αφορούσαν και μια διαφορετική χρονολογική περίοδο του πολιτισμού μας. Και περιέχονταν τα ευρήματα ανασκαφών που έγιναν στην επαρχία Κισσάμου.
Τα αντικείμενα της μινωικής περιόδου ήταν λίγα και άτεχνα σκεύη, κυρίως οικιακής χρήσης. Τα αντικείμενα της περιόδου των Ελληνιστικών και Ρωμαϊκών χρόνων ήταν περισσότερα και περισσότερο εκλεπτυσμένης τέχνης. Ήταν η περίοδος που άνθησε η γειτονική Πολυρρήνια...
Επίσης μοναδικά είναι τα ψηφιδωτά και ξεχωριστά σε τέχνη τα γλυπτά που βρέθηκαν και διακοσμούσαν ρωμαϊκές επαύλεις της περιοχής Αλλά κι ένα μοναδικό σε τέχνη ανάγλυφο που ο καλλιτέχνης γλύπτης μπόρεσε να χαράξει πάνω στο μάρμαρο τον ανθρώπινο πόνο του θανάτου που χωρίζει τον πατέρα από τη λατρεμένη νεαρή νεκρή του κόρη. Εντύπωση ακόμα προκαλεί πληθώρα της έκθεσης των νομισμάτων που είχαν εκδοθεί από την πόλη – κράτος της Πολυρρήνιας που χάρη της φιλίας της με τη Ρώμη το νόμισμά της έπαιζε το ρόλο σημερινού δολαρίου η του ευρώ σε ολόκληρη την Κρήτη
Η ξενάγησή μας συνεχίστηκε στον χώρο της αρχαίας Πολυρρήνιας εκεί που είναι κτισμένο και το ομώνυμο σημερινό χωριό....
Εκτός από τα κυκλώπεια τείχη που είχαν κατασκευάσει οι αρχαίοι κάτοικοί της πόλης είναι και μοναδική η φυσική της οχύρωση...
Εντύπωση προκαλούν τα σωζόμενα κυκλώπεια τείχη της πόλης, καθώς και όλα τα Ρωμαϊκά υδραγωγεία που είναι ακόμα σε λειτουργία.
Εντύπωση προκαλεί και η μικρή πιθανά πρωτοχριστιανική σπηλαιώδης λαξευμένη Εκκλησία της Κοιμήσεως της Παναγίας που είναι αγκαλιασμένη μέσα στο καταπράσινο τοπίο δίπλα από το αρχαίο υδραγωγείο”.
Ο ΡΩΜΑΪΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΒΡΑΪΣΜΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΚΑΙ ΕΔΩ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΣΕ ΑΓΓΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΟΤΙ:
“ΤΑ ΜΟΝΑ ΟΡΑΤΑ ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΡΡΗΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΚΑΙ ΕΝΕΤΙΚΑ”!
ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΥΡΡΗΝΙΑ ΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ “ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΥΡΗΜΑ”!
“Η Πολυρρήνια είναι ο χώρος με τα λείψανα του 6ου αιώνα π.Χ., ελληνιστικής, ρωμαϊκής, βυζαντινής και ενετικής εποχής. Ήταν μια ισχυρή πόλη, χτισμένη πάνω στις φυσικές οχυρώσεις του βράχου στην κορυφή του βουνού. Ένα από τα λιμάνια του ήταν στη Φαλάσαρνα, το άλλο ήταν το Καστέλι (Κίσσαμος). Τα ερείπια που είναι ορατά τώρα προέρχονται κυρίως από τη δεύτερη βυζαντινή και την ενετική περίοδο. Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον σύνολο λειψάνων βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Αγίου Νικολάου. Το μοναδικό έκθεμα του κρανίου ενός αθλητή με χρυσόφυλλο στέμμα που βρέθηκε σε ένα νεκροταφείο του 1 μ.Χ. κοντά στον Άγιο Νικόλαο και ένα νόμισμα από την Πολυρρήνια στο στόμα του. Καθώς περπατάτε από τη βάση του λόφου θα δείτε τρύπες ή σπηλιές λαξευμένες στο βράχο, είναι τάφοι της ρωμαϊκής περιόδου. Στην κορυφή είναι ορατές δεξαμενές λαξευμένες σε βράχο”.

ΟΛΑ ΡΩΜΑΪΚΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΗΤΑΝ ΤΕΛΙΚΑ;

ΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΦΟΥ ΘΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΡΩΜΑΪΚΑ ΚΑΙ ΕΝΕΤΙΚΑ ΚΑΣΤΡΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΧΥΡΑ.
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ κ. ΝΕΚΤΑΡΙΟ ΠΑΤΕΡΑΚΗ
Ο ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΑΛΘΗΚΑΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΙΣ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020 ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΕΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ:
1. ΓΙΑΤΙ ΣΚΕΠΑΣΤΗΚΕ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ;
2. ΠΟΙΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΘΑΦΤΗΚΑΝ;
3. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ;
4. ΠΟΙΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΞΑΝΑΘΑΦΤΗΚΑΝ;

ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΑΡΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΗΓΗ: https://esykpda.blogspot.com/

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β3 ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
tasos13theo@gmail.com
6945110955

https://www.aitherikigrafi.gr/

ΙΕΡΗ ΕΛΛΑΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

ΑΛΦΕΙΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ

SORRAS T.V

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:

Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΚΑΛΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Your Ad Spot

ΣΕΛΙΔΕΣ